U.E.S.A
- לנה יסייאן, רביב שלו, ניר שנק אביב לוי, אוריאל גרושקה, אלכס צוקרמן מעין וונטש
- שלמה צח
פרויקט UESA הינו פרויקט חדש ושאפתני המשלב בתוכו מספר טכנולוגיות חדישות במטרה ליצור מטוס נוסעים בינוני בעל הנעה חשמלית ונקייה אשר יהיה מסוגל לנחות ולהמריא ממסלולים קצרים ביותר.
מטוס זה אשר שלדתו תהיה מבוססת על מטוס השירות הנפוץ בעולם ה D 1900 של חברת "BEECHCRAFT" יוסב להנעה חשמלית באמצעות שילובן של סוללות רבות עוצמה אשר יעניקו למטוס טווח טיסה של כ-3000 ק"מ. סוללות אלו יניעו ארבעה מנועים חשמליים בעלי 416 כ"ס כל אחד המתבססים על דגמים הקיימים והפעילים בארה"ב. תפקידם העיקרי של מנועים אלו יהיה להניע את המדחפים הגדולים של המטוס (שקוטרם מעל שני מטרים), מדחפים אלו יהיו אחראיים על האצת הזרימה מעל חלקה העליון של הכנף ובכך ליצור תוספת עילוי משמעותית מאד, בהתאם לעקרונות הUSB. עקרונות אלו אשר נחקרו במספר רב של דוחות ע"י NASA בשנות השישים מומשו לקראת סופו של אותו עשור והולידו מטוסים בעלי מקדמי עילוי גבוהים מאד ביחס למקובל בעולם האווירונאוטי. באמצעות אותם מקדמי עילוי גבוהים (6-9) הצליחו מטוסים אלו להמריא ממרחקים הקצרים מ-500 מטר.
כמו כן שלדת מטוס זה תוכננה מחומרים מרוכבים ובאמצעות כך הביאה לחיסכון משמעותי הן במחיר הייצור והן במשקלו הכולל של המטוס. בנוסף נערכו מספר התאמות לשלדה המקורית על מנת לשלב בצורה אידאלית את כלל העקרונות החדשניים, ואת השינויים המבנים שנערכו.
עלפי כל הערכות החישובים והסימולציות שנערכו, בהינתן סוללות מתאימות מטוס זה יהווה פריצת דרך בעולם התעופה וישלב יתרונות של הנעה ירוקה ושקטה יחד עם נגישות לשדות תעופה קטנים מאד, ללא הפחתה משמעותית בביצועים כל זאת בטווח מחירים שאינו עולה על האלטרנטיבות הקיימות היום בשוק.