Contact Us
מכניקת נוזלים, אווירודינמיקה ואווירואקוסטיקה

מכניקת נוזלים, אווירודינמיקה ואווירואקוסטיקה

מכניקת נוזלים, אווירודינמיקה ואירואקוסטיקה, הם שלושה ענפי מפתח בהנדסת תעופה וחלל. בואו לבצע מחקר מתקדם בנושאי זרימה בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון.

אווירודינמיקה היא מחקר מדעי של תנועת נוזלים והכוחות הפועלים על הגוף בזמן שהוא נע בהם. התחום עוסק בכוחות הנוצרים מזרימה סביב הגוף וכוחות הגרירה, העילוי, הדחף וכוחות אחרים הפועלים על הגוף. בהנדסת אוירונוטיקה וחלל, האווירודינמיקה משמשת בין היתר לתכנון הצורה והגודל של מטוסים, כמו גם לקביעת מאפייני הביצועים שלהם.

אווירואקוסטיקה היא ענף של הנדסת אווירונאוטיקה החוקר את היצירה והבקרה של צליל המופק על ידי מערכות הנעה אווירית, כגון מנועי סילון ומדחפים. הוא חוקר את המנגנונים הפיזיים של הפקת קול והתפשטותו באוויר, ואת ההשפעות של זרימת אוויר על מקורות אקוסטיים. מחקר אווירואקוסטיקה חיוני לתכנון ואופטימיזציה של מטוסים ומנועים שקטים יותר.

מכניקת נוזלים חוקרת את התנהגותם של נוזלים במנוחה ובתנועה. הוא עוסק בתכונות של נוזלים, כמו צמיגות ומתח פני השטח, ובכוחות הפועלים עליהם, כמו כוח הכבידה והלחץ. בהנדסת תעופה וחלל, מכניקת נוזלים משמשת לתכנון מערכות הנעה, כגון מנועי סילון ומנועי רקטות, ולהבנת זרימת הנוזלים סביב המטוס.

יחד, שלושת ענפי ההנדסה הללו חיוניים לתכנון, פיתוח ותפעול של מטוסים, לוויינים, כטב"מים, טילים, וחלליות.

תחומי מחקר מרכזיים:

  • אווירודינמיקה של גופים
  • מכניקת נוזלים
  • בליסטיקה
  • אווירואקוסטיקה
  • דינמיקת גזים קלושים
  • בקרת זרימה

הזדמנויות מחקר לקראת תארים מתקדמים:

אנו מחפשים חוקרים מוכשרים ונלהבים שיצטרפו ל מחקר מתקדם בנושאי זרימה במעבדות הפקולטה. אם יש לך עניין לבחון רעיונות חדשים ולדחוף את גבולות המחקר הנוכחי, אנו מזמינים אותך להסתכל בעמוד משרות המחקר הפתוחות שלנו. לחץ כאן כדי לרשימת נושאי מחקר שונים בתחומי התמחות מובילים.

למידע נוסף
נא למלא את הפרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
**שדות חובה מסומנים בכוכבית