ב-4 בנובמבר 2014, זו השנה השנייה ברציפות, נערכה בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון סדנה בנושא טורבומכניקה, שאורגנה על ידי דר' בני צ'יקורל. הסדנה תוכננה כך שתהווה במה למוחות מובילים בתחום הטורבומכניקה, להגיע ולחלוק מידיעתם וניסיונם עם סטודנטים, אנשי אקדמיה ואנשיה תעשיה כאחד.
השנה היה לנו הכבוד לארח את פרופ' מייקל קייסי ופרופ' דמיאן ווכט – מומחים בתחומי אווירודינמיקת מדחסים צנטריפוגליים ואווירואלסטיות של טורבינות גז.
הרצאתו של פרופ' קייסי הייתה בנושא חידושים בתכן אווירודינמי של מדחסים צנטריפוגליים, וכללה בין השאר:
- מבוא לזרימה במדחסים צנטריפוגליים – משולשי מהירויות ומשוואת אוילר, אנליזת פרמטרים חסרי מימדים, מנגנוני הפסד.
- היבטים עיקריים בתכן מדחסים צנטריפוגליים – כניסה לגלגל המדחס, יציאה מגלגל המדחס, דיפיוזר, ספירלה (Volute).
- מאפייני ביצועים של מדחסים צנטריפוגליים – טווח פעולה, הזדקרות וחניקת מדחס, מפת מדחס, מאפייני שלב.
- כלים מודרניים לתכן מדחסים צנטריפוגליים – VistaCCD, BladeGen.
פרופ' ווכט הרצה בנושא אווירואלסטיות של טורבינות גז, ונגע בהיבטים הבאים:
- מבוא לאווירואלסטיות של טורבינות גז – היבטים כלליים, פרפור, תגובה מאולצת, חוסר יציבות סיבובית.
- שיטות באווירואלסטיות של טורבינות גז – שיטות ניסוייות, שיטות נומריות.
באירוע נכחו אנשי מפא"ת, חיל האוויר הישראלי, מנועי בית שמש, רפא"ל, התעשייה האווירית, אנשי סגל בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל וסטודנטים. הסדנה זכתה לשבחים וביקורת חיובית מכל המשתתפים באירוע.