ביום שישי, 15/5/2020, הטסנו בהצלחה את פלטפורמת A3TB (ראשי תיבות של Active Aeroelastic Aircraft Testbed), מטוס ניסוי לחקירת תופעות הקשורות באלסטיות של מבני מטוסים ובקרה שלהן. ה A3TB הוא כנף מעופפת במשקל עשרה קילו ומוטת כנפיים של שלושה מטר, עשוי כולו בהדפסת תלת-ממד. שימוש בהדפסת תלת-ממד מאפשר חופש עצום בתכנון המטוס ועלות ייצור נמוכה מאד בהשוואה למטוסים העשויים חומרים מרוכבים או מתכות. שני אלו קריטיים למטוס ניסוי (שצפוי להתרסק במהלך ניסויים בקצה מעטפת הטיסה) ומאפשרים לקיים תוכניות פיתוח וניסויים בפלטפורמה לאורך שנים.
הדגש היום בפיתוח מטוסים הוא על איכות הסביבה – הקטנת צריכת הדלק והרעש תוך כדי שמירה על או שיפור הביצועים. אלו מתאפשרים ע״י הקטנת משקל המטוס והגדלת מוטת הכנפיים. כנפיים ארוכות וקלות הן גמישות יותר ו״סובלות״ מתופעות של רעידות ואפילו אבדן יציבות. פלטפורמת ה A3TB תוכננה עם כנפיים גמישות במיוחד על מנת לשמש לפיתוח וניסוי של מערכות בקרה למיגור תופעות אלו. הטיסה המוצלחת מסמנת את התחלתה של תוכנית פיתוח וניסוי רחבה בתחום.
המטוס תוכנן לאורך כשנה וחצי על ידי שתי קבוצות סטודנטים בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בהנחיית ד״ר לוסי אדרעי-אזולאי ופרופסור דניאלה רווה. בימים אלו מתוכננת מערכת בקרה אוטומטית למטוס אשר צפויה להיות מוטסת בחודשים הקרובים על הדור השני A3TB-G2.