Contact Us
הכנס הישראלי ה-62 למדעי התעופה והחלל

הכנס הישראלי ה-62 למדעי התעופה והחלל

29.03.2023

הכנס הישראלי ה-62 למדעי התעופה והחלל נפתח בהרצאתו של מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל') עמיקם נורקין.

הכנס התקיים בתל אביב ובטכניון ועסק במגוון היבטים מדעיים של תעופה וחלל ובהם רחפנים, איומי סייבר, הנעה רקטית, ושיפור כלי טיס. יו"ר הכנס היה תא"ל שלומי קונפורטי, ראש להק ציוד בחיל האוויר.

הכנס הישראלי ה-62 למדעי התעופה והחלל (IACAS) התקיים בתל אביב ובטכניון. את הכנס פתחה הרצאתו של אלוף (מיל') עמיקם נורקין, שהיה מפקד חיל האוויר בשנים 2022-2017, בנושא "המזרח התיכון במבט מתא הטייס". אלוף (מיל') נורקין אמר כי "בעשור האחרון השתנתה המציאות הרלוונטית לישראל בכל המעגלים – הפנימי, המזרח-תיכוני והגלובלי. ישראל נמצאת כיום במרחב משתנה של איומים, ארגונים וגורמים אחרים ומושפעת גם מהמעגל הרחב של ההתרחשויות הגלובליות – יחסי סין-ארה"ב, המלחמה באוקראינה והמאבק בדעא"ש. מול מציאות זו עלינו להחליט באילו איומים עלינו להתמקד ולהשקיע. האם נתמקד באיומי הטרור בעזה? בסכנות מלבנון? ואולי באיום האיראני? אלה החלטות גורליות וכבדות משקל."

בשני ימי הכנס התקיימו למעלה מ 120 הרצאות במגוון נושאים ובהם הנעה, ניווט, מערכות אוטונומיות, התחמקות מטילים, תיאום מנוע-פרופלור, כנף גמישה, למידה חישובית בעולם התעופה, היפרסוניקה, ופיתוחים במנהרות רוח.בנוסף, אל הכנס הגיעו מרצים בעלי שם בתחומם ממוסדות מובילים בעולם.

 

את היום השני של הכנס, שהתקיים בטכניון, פתח דיקן הפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל פרופ' טל שימא. הוא אמר כי "הכנס מפגיש את טובי המומחים באקדמיה ובתעשייה בארץ ובחו"ל ומהווה פלטפורמה לקידום ידע ופרויקטים משותפים. השנה הזמנו לכנס כ-100 תלמידי תיכון ואנחנו מקווים שרבים מהם יבואו ללמוד בטכניון ויובילו את עולם האווירונוטיקה הישראלי בעתיד." פרופ' שימא הודה למארגני הכנס, ליו"ר הוועדה המארגנת תא"ל שלומי קונפורטי, וליו"ר ועדת המאמרים פרופ' בני צ'וקורל מהטכניון.

את הרצאת הפתיחה ביום השני נשאה ד"ר יהודית הוכרמן-פרומר, בוגרת הטכניון (שלושה תארים) וכיום סמנכ"לית בכירה למחקר ופיתוח בחברת רפאל. היא סיפרה על האתגרים הניצבים בפני ישראל ובפני רפאל בפרט. גם היא פנתה ל-100 תלמידי התיכון שהשתתפו בכנס ואמרה ש"אווירונוטיקה היא תחום אינטרדיסציפילינרי מדהים המשנה את העולם, ואנחנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה הזאת." בתשובה לשאלה מהקהל "מתי לא יהיה עוד צורך בקורס טייס?" היא השיבה ש"כלים בלתי מאוישים אומנם ימשיכו להשתכלל ויחליפו טייסים במשימות רבות ומגוונות, אבל הם לא יוכלו להחליף את הטייס האנושי באופן מוחלט, בוודאי לא בעתיד הקרוב."

כנס IACAS הוא אירוע שנתי המכנס את קהילת האווירונוטיקה והחלל בישראל בנוכחות מומחים מובילים מחו"ל. בכנס תומכים הטכניון, רפאל, התעשייה האווירית, אלביט ולוקהיד מרטין.

 

למידע נוסף
נא למלא את הפרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
**שדות חובה מסומנים בכוכבית