Contact Us
פרופ"ח ג'וזף לפקוביץ'

פרופ"ח ג'וזף לפקוביץ'

30.07.2023

הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון שמחה לבשר כי יוסף לפקוביץ הועלה לדרגת פרופסור חבר.

פרופ"ח לפקוביץ, בן 36, מניו ג'רזי, ארה"ב, בעל תואר BSc בהנדסת מכונות מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס (2009) ותואר דוקטור בהנדסת מכונות וחלל מאוניברסיטת פרינסטון (2016). מ-2016 עד 2017 הוא עבד כשותף מחקר במעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקאי בדייטון, אוהיו. בשנת 2017 עלה לארץ והקים את מעבדת בעירה ודיאגנוסטיקה בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל, אותה הוא מוביל עד היום.

פרופ"ח לפקוביץ' וצוות המחקר במעבדה לבעירה ודיאגנוסטיקה

תחומי המחקר העיקריים של פרופ"ח לפקוביץ כוללים בעירה ושיטות מדידה. מחקריו הקשורים לבעירה מתמקדים בדינמיקה של הצתה ובלהבות בזרימות תת-קוליות ועל-קוליות, בעירה בסיוע פלזמה (PAC), מבערי דלק נטולי פחמן ודלקים רקטיים היפרגוליים. בתחום הפיתוח של טכניקת המדידה, פרופ"ח לפקוביץ חוקר תרמוגרפיה וספקטרוסקופיה אינפרא אדומה, ספקטרוסקופיה של ספיגה בלייזר של דיודות מכווננות (TDLAS), פלואורסצנטי מושרה בלייזר (LIF) וספקטרוסקופיה של פליטה אופטית (OES).
המעבדה של פרופ"ח לפקוביץ משלבת בין טכניקות אבחון מתקדמות וגישות חדשות לחקירה מדעית של תהליכי בעירה על מנת לפתור את מגבלות היעילות, פעולת הנעה במהירות גבוהה והיווצרות מזהמים במכשירי בעירה. המעבדה שלו מושכת מספר הולך וגדל של סטודנטים לתארים מתקדמים בינלאומיים וכן חוקרים פוסט-דוקטורטים, וקבוצתו מקיימת שיתופי פעולה עם מספר שותפי מחקר בינלאומיים.

פרופ"ח לפקוביץ מכהן בהנהלת האגודה הישראלית למדע וטכנולוגיה של פלזמה, במערכת של כתב העת המדעי Combustion and Flame , וחבר בAIAA וכן ב Combustion Institute. פרופ"ח לפקוביץ היה חתן פרס מאיר חנין לשנת 2019, וכן נתמך תוכנית המנהיגות STEM של מורטימר צוקרמן (משנת 2018).

לחץ כאן למידע נוסף אודות המעבדה לבעירה ודיאגנוסטיקה של פרופ"ח לפקוביץ'

לחץ כאן לאפשרויות השתלבות המחקר לתארים מתקדמים במעבדה לבעירה ודיאגנוסטיקה

למידע נוסף
נא למלא את הפרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
**שדות חובה מסומנים בכוכבית