Contact Us
The 60th Anniversary of the Israel Annual Conference on Aerospace Sciences (IACAS)

The 60th Anniversary of the Israel Annual Conference on Aerospace Sciences (IACAS)

22.03.2020

הכנס הישראלי השנתי ה-60 למדעי התעופה והחלל התקיים ב-4-5 במרץ 2020, בצל מגפת הקורונה. תוך הקפדה מדוקדקת על ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, שפורסמו בסופו של יום הכנס הראשון, התקיים בהצלחה גם יומו השני של הכנס בפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל בטכניון.

בכנס השתתפו דמויות מפתח מהתעשייה ומהמחקר. את הכנס פתח יו"ר הוועדה המארגנת, פרופ' אמריטוס אלון גני מהפקולטה, אשר הזמין את המרצה המרכזי ד"ר ג'ון לנגפורד, מייסד Aurora Flight Sciences, חברה בת של בואינג,  שסיפר בהרצאתו על התרבות הארגונית של אורורה, המאפשרת לה להוביל פיתוח מהיר של מוצרים חדשניים.

ד"ר קרל טילמן, המדען הראשי של מעבדות המחקר בחיל האוויר האמריקאי. טילמן סקר בכנס את חקר כלי הטיס של חיל האוויר האמריקאי בעבר ובהווה והציג את מגמות המחקר בעתיד.

פרופ' מרק סייקי, ממחלקת הנדסת אוירונוטיקה וחלל והנדסת אוקיינוסים  בווירג'יניה-טק, קיבל בכנס את הפרס הבינלאומי באוירונוטיקה וחלל ע"ש מאיר חנין. סייקי,  העוסק בין היתר בדינמיקה ובקרה, ניווט וחישה מרחוק, דיבר בהרצאתו על "מסנן קלמן" – אלגוריתם מרכזי בהנחיה, בניווט ובבקרה של כלי טיס.

Dr. Irit Idan presenting the Rafael drones

ד"ר אירית אידן, בוגרת הטכניון וסמנכ"לית בכירה למחקר ולפיתוח ברפאל, סקרה את תפקידה ההיסטורי של רפאל ואת התכווננות החברה לתרחישים עתידיים.

Prof. Joaquim Martinsמרצה אורח נוסף בכנס היה פרופ'  יואקים מרטינס מאוניברסיטת מישיגן, שעסק בהרצאתו בתכן רב תחומי לדור הבא של כלי הטיס.

Project A3TB, winner of the Shlomit Gali Prize in the Student Project Competition
מימין לשמאל: ד"ר תומר רוקיטה, דב גליא ונכדותיו, צוף יואלס

בתחרות פרויקטי הסטודנטים ע"ש שלומית גליא שהתקיימה במסגרת הכנס, זכה בפרס צוות פרויקט כטב"ם אוירואלסטי A3TB, בהנחיית ד"ר לוסי אדרעי אזולאי. דב גליא העניק את הפרס לצוף יואלס, נציג הפרויקט בטקס.

Prof. Uri Sivan - Technion Presidentאת יומו השני של הכנס, שהתקיים בטכניון, פתח נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון. "תחום האוירונוטיקה קרוב לליבי, כמי שהיה טייס בחיל האוויר", שיתף סיון. " חזון הקמת הפקולטה,  מעט אחרי קום המדינה,  היה מעורר השראה.  כל הפעילות האוירונוטית של ישראל החלה וצמחה כאן בפקולטה.  את ההישגים הללו צריך להמשיך ולחזק כדי שנוכל להמשיך להוביל בחזית העולמית".

למידע נוסף
נא למלא את הפרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
**שדות חובה מסומנים בכוכבית