Contact Us
פרויקט פורמולה טכניון – צוות אווירודינמיקה 2019

פרויקט פורמולה טכניון – צוות אווירודינמיקה 2019

  • צוות תכן – קאתי אולכה, איליה ברבול, איתי תמיר, דניאל נחמן; צוות סימלציות אווירודינמיקה – גלעד לוי, יואל קנוני; ראש צוות – נטלי רוזין
  • מיכאל קוצנקו
פרויקט פורמולה טכניון – צוות אווירודינמיקה 2019

רקע כללי

פרויקט פורמולה טכניון החל לראשונה בשנת 2013 כיוזמה סטודנטיאלית. מאז בכל שנה הצוות מתכנן, מפתח ומייצר רכב מירוץ חדש בהתאם לחוקים ולנהלים של ליגת FSAE ומתחרה בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות אל מול צוותים מאוניברסיטאות מכל העולם. זהו הפרויקט הסטודנטיאלי הגדול ביותר בטכניון (כ-50 סטודנטים משתתפים בכל שנה), המורכב ממהנדסים צעירים המגיעים מרקעים תרבותיים ואקדמאיים שונים. הפרויקט משלב בין התכנים התיאורטיים הנלמדים בהרצאות לבין יישומים בעולם האמיתי ומקנה לסטודנטים את ההזדמנות לפתח יכולות בעולם ההנדסה, הייצור וההנהגה. מאז 2016 סטודנטים מהפקולטה לאווירונאוטיקה וחלל לוקחים חלק בפרויקט זה כפרויקט גמר.

התחרות

Formula Student היא אחת התחרויות האקדמאיות היוקרתיות העוסקות בתחום רכבי המירוצים ומטרתה היא להכשיר סטודנטים להנדסה ולהקנות להם כלים שימושיים תוך השתתפות בפרויקט שנתי חדשני. התחרות הוקמה בשנות ה-80 בארה"ב ע"י Formula SAE ומאז גדלה וכיום משתתפות בה כ-400 אוניברסיטאות מרחבי העולם, והתחרויות מתקיימות ב-10 מדינות שונות. Formula SAE מקיפה תחומים רבים בייצור רכבים הכוללים בין היתר מחקר, בניה, עריכת ניסויים, פיתוח, שיווק, ניהול וגיוס כספים. קבוצות הסטודנטים מרחבי העולם מתכננות, בונות ומתחרות ברכב מירוץ הדומה לרכבי הפורמולה המפורסמים. פרויקט זה מפאשר לסטודנטים לבחון וליישם את התיאוריה הנלמדת בתואר בסביבה דינמית ותחרותית. Formula Student מפתחת מהנדסים להיות בעלי יכולות, ידע וניסיון באופן עקבי ושיטתי, אשר מוכנים להשקיע את הכישורים, היכולות והתשוקה שלהם באתגרים ההנדסיים של העתיד.

TU DELFT

​המקצים בתחרות מתחלקים לשתי קטגוריות:

  • מקצים סטטיים הכוללים בתוכם מצגת שיווק המדמה הליך גיוס משקיעים, דו"ח עלויות ייצור ויעילות תעשיית והצגה של חדשנות טכנולוגית ופיתוח הנדסי אל מול בכירי תעשיית הרכב העולמית.

מקצים דינמיים הכוללים מקצה תאוצה בקו ישר, SKIDPAD הבוחן את דינמיקת הרכב ועמידות לכוחות צד, AUTOCROSS אשר הינו מסלול תמרונים צר ומפותל ומקצה סיבולת בו נוסעים 22 ק"מ ומחליפים נהג באמצע.

גרף

הישגים

במהלך השנה האחרונה בנתה קבוצת הטכניון את הרכב הקל ביותר בכל היסטוריית התחרות כאשר משקלו הנו רק 132 ק"ג – עשרים ק"ג פחות מהשאר. בנוסף, זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטורית התחרויות שהמשלחת מהטכניון השתתפה בשלוש תחרויות באוסטריה, גרמניה וצ'כיה ואף זכתה בגביע ובמקום הראשון במקצה ה-SKIDPAD בתחרות בצ'כיה.

למידע נוסף
נא למלא את הפרטים

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
**שדות חובה מסומנים בכוכבית